فلش پلیر: اگر بار گران بودیم و رفتیم، اگر نامهربان بودیم و رفتیم

تبلیغات

فلش پلیر: اگر بار گران بودیم و رفتیم، اگر نامهربان بودیم و رفتیم

 

شرکت ادوبی نوامبر سال قبل اعلام نمود که دیگر کاربران اندرویدی شاهد به روز رسانی برای فلش پلیر نخواهند بود ولی این نرم افزار در گوگل پلی موجود خواهد بود و کاربران در صورت تمایل می توانند بر روی دستگاه های اندرویدی خود نصب نمایند.flash vs html5 فلش پلیر: اگر بار گران بودیم و رفتیم، اگر نامهربان بودیم و رفتیم

ولی چند ماه قبل ادوبی تصمیم گرفت به طور کلی فلش پلیر را از گوگل پلی حذف نماید و امروز گفته ی این شرکت عملی خواهد شد و کلا فلش پلیر را در گوگل پلی از هستی ساقط خواهد نمود و این نکته را نیز یادآور شویم تنها کسانی که این نرم افزار را از قبل نصب کرده اند قادر به استفاده از آن می باشند( البته بدون هیچ گونه به روز آوری ).

کاهش چشمگیر سهم فلش پلیر با ورود اولین آیفون صورت گرفت، زیرا اپل اجازه ی ورود فلش پلیر را به ادوبی نداد و این خود شکستی چشمگیر برای فلش پلیر و مقامات ادوبی بود.

فلش پلیر بعد از منع شدن از سوی اپل چاره ای جز روی آورده شدن به اندروید نداشت و برای مدتی ادوبی این نرم افزار را فقط برای اندروید و به خصوص تبلت ها ارائه می کرد. و این کمک شایانی به ادوبی نکرد زیرا تنها چند دستگاه اندرویدی قادر به اجرای فلش پلیر بودند.

لازم به ذکر است که اکثر محتوای وب به هیچ عنوان برای دستگاه های با صفحه نمایش لمسی بهینه سازی نشده بودند و مطمئنا تجربه ی خوبی از وب برای کابران بر جای نمی گذاشت، همچنین باعث مصرف زیاد باتری نیز می شد.و همه ی این عوامل دست به دست هم دادند تا اپل از ورود فلش پلیر به سیستم عامل خود جلوگیری نماید.

گوگل نیز به طور کلی پشتیبانی از فلش پلیر را در اندروید ۴ حذف کرد و همانگونه که مشهود نیز می باشد گوگل کروم از فلش پشتیبانی نمی کند.

و در نهایت ادوبی بعد از منع شدن توسط شرکت های توسع دهنده ی سیستم عامل های محبوب بازار تصمیم گرفت به جای تمرکز به روی فلش پلیر، HTML5 را توسعه دهد و به همین دلیل امروز آن را کاملا از گوگل پلی برای همیشه حذف خواهد کرد و این اقدام از سوی ادوبی به توسعه ی HTML5 کمک خواهد کرد چرا که با نبود فلش پلیر توسعه دهندگان به طرزی جدی به توسعه HTML5 خواهند پرداخت.





مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.